Lenge siden sist 140918

  • 14.09.2018 kl.09:10 i Blogg
  •  

Lenge siden sist jeg har skrevet.

Tiden etter jul handlet mye om å prøve å bruke de enorme snømengdene mest mulig. 2 barn var veldig fornøyd med snøen og syns det var gøy med både akebrett og grille pølser i bålpanne i hagen. Det var veldig mye snø og til tider ganske glatt. Fortsatt får jeg høre fra barna mine da vi kom ned til Kragerø resort til vinterferien og skulle opp den lange bakken opp til resorten. Den var så glatt at jeg rett og slett ikke klarte å komme meg opp på første forsøk. Etter en interessant manøver klarte jeg å snu bilen rundt så jeg kom meg ned bakken med fronten. Svingen med forhøyet midttdeler gjorde det vanskelig å få fart nok til å umiddelbart komme seg opp bakken. Heldigvis klarte jeg det på 3 forsøk og barna snakker fortsatt om dagen da mamma var så flink og kom opp bakken.

For første gang fikk begge barna prøvd seg på skøyter og det mestret de bra. Interessen derimot sank etterhvert.

Denne våren har dagene bare fløyet av gårde. Jeg tok siste delen av lederutdanning på UIT og jobbet mye for å få levert de obligatoriske arbeidskravene. Heldigvis fikk jeg bestått på alle til tross for et gruppemedlem som gjorde sitt til at vi 2 andre måtte jobbe rimelig intens i noen dager for å dekke opp for det 3 person skulle gjort.

Etter et par måneders pause ble minstemann syk igjen og midt i streptokokkperioden ble han diagnotisert med salmonella. Har virkelig fått erfare hvor ensidig opptatt helsepersonell er av at har man diare ja da er det omgangssyken. Jeg var helt sikker på at det var noe mer og fikk rett. Det endte med sykehusinnleggelse. Midt oppi dette skulle jeg ha eksamen og hvordan i all verden jeg klarte det og sto er jeg fortsatt ikke helt sikker på. Hele mai gikk med til sykdom, lesedager og eksamen. Den dagen jeg fikk mitt 3 eksamensresultat og det viste seg at jeg hadde stått var jeg så utrolig stolt. Kan man klare så mange utfordringer som jeg hadde i denne perioden og faktisk stå på eksamen med akseptable resultat  så har man virkelig grunn til å være stolt.

 

#salmonella #våren2018 #vinteren2018 #snø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg